donderdag 24 september 2015

Iets met een kleuter en een spiegel..

6:00 uur. Mijn wekker gaat en ik vlieg overeind. Dat kloteding staat veel te hard! De buurman op de hoek kan hem horen, for sure! Snel zet ik hem uit en smijt hem in een hoek.
Naast me beweegt iets.
Fuck!
Krrrtjsss.. krrrtjsss.. krrrtjss...
Dat is mijn zoon.
Hij heeft eczeem en wordt meestal al krabbend wakker.
Argh! Rustig wakker worden kan ik wel vergeten.
Een koud voetje zoekt zijn weg onder mijn dekens op zoek naar mijn warme lijf. Een armpje vouwt zich om mijn nek en ik krijg een natte kus op mijn wang. Zachtjes fluistert hij: Maaaaaam! Gaan we naar beneden? Ik fluister terug dat hij nog even lekker mag blijven liggen en dat ik alvast naar beneden ga. Het is nog zo vroeg! Ok mam! fluistert hij terug.
Held! Wat fijn dat je zachtjes doet voor je zus in het bed naast ons! Als die kleine wervelwind te vroeg wakker wordt en niet uitgeslapen is dan kun je het goed hebben de rest van de dag!
Zachtjes sluip ik naar beneden en ga naar de wc.
Ik spits mijn oren.... Hoor ik het nu goed?
Ja hoor!
IEEEEEEEEE!!!! IETJEEEEEEEE! IEHIEEEEEEEE!
Wakker worden! Hoor ik mijn zoon op dringende fluistertoon zeggen.
Ik spring van de wc en eis op harde fluistertoon dat hij onmiddellijk naar beneden komt. What. The. Fuck! Denk ik in mezelf, ik zeg het niet.
Hij trippelt zachtjes naar beneden en ik doe de deur achter hem dicht. Lichtelijk aangebrand verhef ik mijn stem en vraag hem waarom hij in vredesnaam zijn zus wakker maakt! Ik had het hem toch uitgelegd enzo? Toch?
Are you out of you freakin mind?!
Jij gaat straks naar school en ik zit er de rest van de dag mee!
Zijn excuus is dat hij bang is in het donker en daar kan ik in komen. Ik begrijp het en leg hem toch nog even fijntjes uit dat hij dan gewoon zachtjes naar beneden moet komen in plaats van WW3 wakker te maken.
Of hij het nu wel snapt en er naar handelt laten we maar even in het midden. Het is en blijft een kleuter.
Voordat ik verder kan praten hoor ik een angstaanjagend geluid van boven komen.
Hier! Nou? Dit bedoel ik nou! Het is gelukt! Je hebt je zus wakker gemaakt!
Jeeeeezzz Bram! Grrrrrrrr!
Maar mijn zoon ziet het toch echt anders....

" Waarom geef je mij nou de schuld mama? Jij maakt toch zoveel herrie? Ik deed echt heel zachtjes!
Dus het is echt je eigen schuld dat Ie nu wakker is.... "

Bam! Die zit! Eerlijk is eerlijk. Hij heeft natuurlijk gelijk. Ik moet vreselijk lachen om mezelf en natuurlijk om hem en geef hem een dikke zoen op zijn voorhoofd. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Ik ben trots. Trots omdat mijn kleine man heeft leren beredeneren. Daarna druip ik af naar boven om mijn kleine wervelwind uit bed te plukken. De dag is weer begonnen!

Draakjes!

Liefs,
Smoopster


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!