zaterdag 26 september 2015

In de ban van Instagram. Challenge #1!



213 weken geleden postte ik mijn eerste Instagram foto en ik ben in love ever since! Ik hou van foto's, foto's maken en bewerken.
Just as simple as that!
Geen Photoshop of Lightroom. Gewoon een mooie filter erover heen en klaar is Kees. Niets meer aan doen!

Waar deze spuit 11 een paar dagen geleden achterkwam is dat je oneindig veel meer kunt met Instagram. Het is een prachtige wereld. Miljoenen foto's te zien. Hartstikke actief. Heel soms leef ik onder een steen ofzo, ik weet het!
Ik vroeg het mijn zus, de jongste. 21 jaar. Instagram is haar wereld, haar leven. En zij nam mij mee in de wereld van hashtags en likes. Wist ik veel! Ze heeft me heerlijk uit zitten lachen maar heeft beloofd me te helpen.

Als je wilt, goed bent en veel volgers hebt kun je flink verdienen aan je foto's. Je kunt behoorlijk #Instafamous worden. Wanneer je veel volgers hebt en je doet het goed trek je adverteerders en loop je binnen. Ik doe vooral heel graag mijn eigen ding dus dat laat ik even voor wat het is.


Ik las het verhaal van fotograaf Daniel Arnold. Met nog $90,- op de bank en geen werk in het vooruitzicht plaatste hij op zijn verjaardag een bericht op zijn Instgram account. Alleen die dag zou hij elke foto in zijn archief voor $150,- per stuk verkopen en dat zou hij daarna nooit meer zo goedkoop doen. Hij maakte acht uur per dag foto's met zijn iPhone en hij was door Gawker.com uitgeroepen tot de beste fotograaf van Instagram.


Binnen 1 dag verkocht hij voor $15.000,- aan foto's en werd hij razend populair.
Happy Birthday to him!

Dit fascineert mij.. Dat wil ik ook! Niet perse zoveel geld verdienen maar doen wat mijn hartje sneller laat kloppen en waar ik goed in ben.
Om dit te bereiken moet je echt goed zijn en volgens mij ook een flink dosis geluk hebben. Maar, mijn motto is: Niet geschoten is zeker mis en ik hou van een goede #challenge dus er is werk aan de winkel!

Om een flink aantal volgers te krijgen ga ik de komende maand aan de slag als Instgram fotograaf.

Mijn doel? 500 volgers op 31 oktober a.s.!!

Ik ben vooral heel erg benieuwd of het me lukt om op eigen kracht, simpelweg met mooie foto's #Instafamous te worden. Ook zoek ik nog steeds naar een doel op het gebied van werk dus let's do this!

Nieuwsgierig? Volg me op Instagram: @smoopsterlovesphotos en gebruik #followthesmoopster




Tot snel!
Smoopster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!