woensdag 30 september 2015

Puistjes? Thank God voor honing!

Yep, it's that simple!
Ja, ik hoor je lachen. Ondertussen denk je ieuw!
Ja toch?
Ik weet het. Zo reageert iedereen als ik er over begin.

Als het op lichaamsverzorging aan komt heb ik de grootste Aluhoed in de wijde omtrek.
For sure.
Ik vertel het iedereen die het niet wil horen.
Gebruik kokosolie om je tanden mee te poetsen, je haren mee te verzorgen, je gezicht mee in te smeren, je ogen mee schoon te maken.
En ja, echt waar, met zuiveringszout en azijn kun je echt je haren wassen en het wordt er absoluut veel mooier van!
Heb je een brandwond?
Ik heb nog wel ergens bijenwas met Lavendel liggen en ben je net zwanger en misselijk?
Ik heb Okugest in m'n tas!

Voor buikklachten en ontstekingen gebruik ik groene klei en zo kan ik doorgaan en doorgaan.
Tot het grootste plezier en met veel afschuw van iedereen die het niet wil horen.
Veel liever gebruiken ze heerlijke merken die het liefst nog veel duurder zijn.
Been there, done that.

Toen ik 25 was kreeg ik opeens vanuit het niets puistjes. En niet een klein beetje. Nee.
Als ik iets doe dan doe ik het goed.
Mijn hele gezicht zat onder... oh, dear!
Ik heb alles geprobeerd.
Maskertje hier, tubetje daar.
Op een bepaald moment had ik op een plek 3 puisten.
Ze wisten van narigheid niet waar ze het zoeken moesten en ik ook niet.
Dat was de druppel!
Ik was er klaar mee en ging m'n puisten met grof geschut te lijf. Ik kocht Zarqa bij de tuinen en sloot mezelf op in de badkamer.
Een dag later zat mijn gezicht onder de brandwonden. Een gevalletje Beverwijk is overdreven maar het was echt heel pijnlijk.

Toen ben ik me gaan verdiepen in natuurlijke huidverzorging en daar is uiteindelijk mijn liefde voor kruiden en natuurlijke verzorging uit voort gekomen.
We were meant to be.
Ik ging naar de Natuurwinkel naast mijn werk en kocht de hele Amandel lijn van Weleda en ging aan de slag. Het duurde ruim een week voordat mijn huid hersteld was en ik ben terug gegaan naar de Tuinen met de schokkende uitkomst van het gebruik van Zarqa.
Netjes kreeg ik m'n geld terug en heb mezelf beloofd nooit meer iets te kopen wat overgrootoma ook niet zou gebruiken.
Ik heb een hele gevoelige huid dus voor mij is het gewoon oppassen.

Ondertussen had ik ergens op een Engels forum gelezen dat honing werkt bij puistjes. Je moet weten dat ik op dat moment echt hartstikke wanhopig was dus kocht ik bij dezelfde Natuurwinkel een fles honing.
En geloof het of niet.
Na een week waren ALLE puistjes weg en sindsdien gebruik ik het elke dag.
Ik doe een beetje honing in de ene hand, een druppel water in de andere hand zodat het wat vloeibaarder wordt, ik smeer m'n gezicht er mee in en laat het even intrekken en spoel daarna met lauwwarm water m'n gezicht na.
Dat is alles.
Thank God voor de bijen en de honing!

Na Weleda ben ik overgestapt op Sheabutter om mijn huid te verzorgen. Bij Pearlmania koop ik 500 gram voor 17,50 euro en doe er ruim een jaar tot anderhalf jaar mee. Nooit meer last gehad van Acne. Wel af en toe een pukkeltje maar daar kan ik mee leven. Paar dagen in de ochtend ook honing en weg is ie!

Help ook je puber van z'n puistjes af! Goodbey Clearasil, hello honing! Ook nog beter voor je portemonnee!

Adios!
Smoopster


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!